вторник, 24 марта 2020 г.


УРОК 6 клас
Тема: Найближче оточення дитини. Вплив родини і  друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види та ознаки підліткових компаній.
Мета: ознайомити із принципами формування міжособистісних стосунків у найближчому оточенні, вчити налагоджувати партнерські стосунки з родиною з друзями; розвивати навички ефективного спілкування; виховувати прагнення до особистісного самовдосконалення та саморозвитку.
Обладнання: ілюстративний матеріал,схема «Види та ознаки підліткових компаній», релаксаційна музика.
Тип уроку:тренінг
Епіграф
ЗОЛОТЕ ПРАВИЛО МОРАЛІ
«Стався до людей так,
 як хочеш , щоб вони ставились до тебе»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
II.  Правила  тренінгу
Привітання та встановлення позитивного настрою. Діти стоять в колі.
Назвати рису характера сусіда  з першої літери імені….
Аукціон ідей
·        Як  можна зробити мінімальний негативний вплив засобів масової інформації?
   ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань
1.     Вправа «асоціативний кущ» Учні записують риси на промінцях, прикріплюють до дошки.
Скласти  «портрет» соціально здорового учня. Підсумок « який він соціально здоровий  учень» (Активний, дружній, інтелектуал, громадянин, добрий друг, хороший син.)
2.      Самооцінка себе як особистості (тест)….  «Світлофор»
-         Родина, друзі – це ваше найблище оточення.(+)
-         Найблище оточення має завжди тільки позитивний вплив на підлітка(-)
-         Стосунки з родиною та друзями формуються самі по собі. Цей процес не потребує зусиль (-)
-         Дружба в підлітковому віці має особливе значення (+)
-         У родині має все підпорядковуватися інтересам підлітка (-)
-         Основою спілкування з друзями і сім’єю є взаєморозуміння і довіра. (+)
Слово вчителя.
У  підлітковому віці спілкування відіграє найважливішу роль, адже саме зараз ви пізнаєте складний світ стосунків між людьми, починаєте створювати власний світогляд, самоутверджуєтеся.  І тому дуже важливо, у якому оточенні ви перебуваєте і хто саме допомагає вам вибрати правильну дорогу в житті.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми, мети уроку.
Обговорення епіграфу уроку.
V. Очікування.
«Дерево сподівань»
VІ. Спийняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
Міжособистісні стосунки – це взаємозв’язки, які проявляються в характері та способах взаємного впливу людей у процес спільної діяльності та сілкування.
Перегляд відеофільму https://www.youtube.com/watch?time_continue=75&v=fa8uEjtfVRU
Робота в групах  з підручником (заповнення таблиці).
Типи відносин між людьми
Родинні стосунки

Ділові стосунки

Дружні відносини

·        Що таке компанія, а що таке колектив?
·        Інтерактивна вправа https://learningapps.org/display?v=prj1v1avt18
·        За якими ознаками ви групували картинки?
Види компаній
  Дружні

 
Небезпечні
 
Не дружні
 
     Учні відшукують ознаки компаній, які розміщені в класній кімнаті, за допомогою повороту голови, та прикріплюють їх до схеми відповідно.
Дружні компанії
     кожного сприймають таким, яким він є
v толерантно й доброзичливо ставляться до думок і поглядів одне одного
v поважають і підтримують одне одного
v допомагають у навчанні
v охоче приймають нових друзів
v  не мають жорстких правил поведінки всередині групи
v не забороняють спілкуватися з іншими людьми поза группою
Недружні компанії
v можуть ділитися на невеликі групи, які конкурують між собою
v кожну групу об’єднує прагнення вирізнитися серед інших певними правилами, поведінкою, одягом тощо
 підкреслюють значущість окремих людей
 не поважають і не підтримують одне одного
 не цікавляться справами одне одного
 неохоче приймають інших
 член групи може почуватися самотнім
Небезпечні компанії
    мають ватажка й жорсткі правила поведінки
    вимагають повної підпорядкованості та відданості
    можуть карати неслухняних
    ставлення до інших зверхнє, агресивне. Можуть тиснути на оточуючих, глузувати з них, принижувати
    забороняють спілкування поза групою
v можуть бути поширені куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин, схильність до ризикованої поведінки
VI. Руханка «Танок свободи»
Мета – психологічне розвантаження, налаштування на успіх.
 Вправа . Рольова гра. Об’єднайтесь у групи та змоделюйте ситуацію, у якій стосунки з батьками та близькими людьми мають певні особливості.
Ситуація 1. Батьки та близькі люди постійно вказують вам, що робити, а ви не маєте права висловити власну позицію й не можете бути учасником рішень, які вас стосуються.
Ситуація2. Ви можете бути учасником обговорення проблем, але батьки та близькі люди залишають право останнього рішення за собою без урахування вашої позиції. Ситуація 3. Ви вільно висловлюєте свою думку щодо питань, які стосуються вас, і навіть можете приймати рішення, але повинні повідомити про це батьків, від яких залежить остаточне рішення.
Ситуація 4. Батьки чи близькі люди та ви маєте майже однакові права в прийнятті рішень.
Ситуація 5. Ви займаєте більш активну та впливову позицію у формуванні й прийнятті рішень.
Ситуація 6. Ви маєте вибір: інформувати батьків і близьких людей про свої рішення чи ні.
Ситуація 7. Батьки та близькі люди не знають про ваше рішення, тому що ви не вважаєте за необхідне їх інформувати.
• Які наслідки таких стосунків? Які з них, на вашу думку, є позитивними, а які — негативними? Обговоріть, що ви відчували, коли моделювали ситуації.
Робота в  в парах
1.     Розгляньте фотоілюстрації. Обговоріть уподобання людей, зображених на них. Як такі уподобання, на вашу думку, впливають на здоров’я підлітків? Як? 




Вчитель. Отже, міжособистісні стосунки на етапі ранньої юності є важливим чинником розвитку особистості. Спілкування з ровесниками характеризується розширенням сфери спілкування підлітка. Емоційна прив’язаність у міжособистісних стосунках реалізується в юнацькій дружбі. У стосунках з дорослими підлітки прагнуть звільнитися від контролю та опіки батьків і вчителів, а також від установлених ними норм і порядків. Однак потрібно пам’ятати, що в спілкуванні з дорослими підліток засвоює суспільно значущі критерії оцінок, цілі та мотиви поведінки, способи аналізу навколишньої дійсності й способи дій, що є дуже важливим чинником у подальшому житті кожної людини.
Трапляється, що на ґрунті непорозуміння виникають певні проблеми, суперечки, а іноді й конфліктні ситуації. Що ж тоді робити? Потрібно послуговуватися словами Д. Карнегі: «Єдиний спосіб перемогти в суперечці — це уникнути її... Ставтеся з розумінням до думок і бажань інших». Завжди пам’ятайте, що в конфліктах не буває переможців і переможених. Якщо конфлікт уже розпочався, то для того, щоб його залагодити або спрямувати в конструктивне русло, потрібно дотримуватися певних правил:
• вирішувати проблему шляхом переговорів, а не образ;
• обговорити умови проведення переговорів і поведінки під час них;
• намагатися вирішити проблему конструктивно;
• знайти рішення, яке влаштує обох, і домовитися його виконувати.
Людина живе в суспільстві. Вона постійно вибудовує свої стосунки з іншими людьми — і це дуже важливо для вирішення будь-яких проблем. Проте успіх і позитив будь-яких стосунків визначається насамперед взаєморозумінням. Так, багато суперечок, сварок виникає внаслідок недостатнього взаєморозуміння, нездатності почути одне одного, відчути розумом і серцем.
VII. Підбиття підсумків уроку
А зараз хочу запропонувати вам продовжити речення, аби зясувати  рівень засвоєння знань та умінь
На уроці я дізнався, що …………
Для себе я зрозумів, що………………….
Тепер я обов’язково …………….
Мені було неприємно …………..
Я сподіваюся, що ви зрозуміли, що у житті важливо вміти правильно обрати собі компанію та друзів, тоді вони зможуть запобігати стресовим ситуаціям і зберегти своє здоров’я та здоров’я своїх близьких.
VIII. Домашнє завдання
Параграф з підручника, Дати відповідь на питання «Як подолати агресію і насилля в молодіжному середовищі».
Я задоволений нашою з вами співпрацею впродовж уроку, хочу вам подякувати за щирі й відверті відповіді, хорошу активність. Хочу побажати вам використати у житті  навички й уміння, які ви сформували сьогодні.
IХ. Рефлексія. Учні стають в коло та продовжують фразу «Я бажаю тобі і собі….»


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Кривушівський навчально-виховний комплекс Відділ освіти, молоді і спорту Виконавчого комітету Піщанської сільської ради ...