четверг, 26 марта 2020 г.

Презентація до виступу
Пантбук, як засіб формування
креативної особистості учнів
Слайд1 Сьогодні модною, цікавою і ефективною є мнемотехніка  – сукупність спеціальних прийомів і способів, що полегшують запам’ятовування і збільшують обсяг пам’яті шляхом утворення штучних асоціацій. (як і, до речі, лепбуки, пантбуки, кроссенси, стіна слів, кубик Блума тощо) Слайд 2
Проблема розвитку креативності учнів є особливо актуальною у наш час. Адже саме зараз, як ніколи, нашій країні потрібні люди, здатні приймати нестандартні рішення, які вміють творчо мислити. Доволі часто навчання зводиться в основному лише до запам'ятовування і відтворення прийомів дій, типових способів розв'язування завдань. Діти позбавляються радос­ті відкриття і поступово втрачають здатність до творчості.
Креативне мислення як когнітивний аспект творчої діяльності є постійним супутником та передумовою гармонійного розвитку людини впродовж усього її життя, забезпечуючи вміння особистості аналізувати проблеми, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити пропозиції прогнозуючого характеру, виявляти та формулювати суперечності, досягати результату з меншими енерговитратами та більшою радістю.
1. «Креативність» (творча здатність) властива кожній нормальній людині. Вона так само невід'ємна від людини, як здатність мислити, говорити і відчувати. При цьому цінність результату творчої діяльності не має особливого значення, головне, щоб результат був новим і значущим для самого «творця». Самостійне, оригінальне рішення школярем завдання, повинне бути творчим актом, а самого його слід оцінювати як творчу особистість. Слайд 3
«Усіма можливими способами треба запалювати в дітях палке прагнення до знань і до учіння. Прагнення до учіння збуджується самими навчальними предметами, методами навчання» - так говорив видатний чеський педагог Я. Коменський.
Модернізація навчально-виховного процесу на сучасному етапі сприяє формуванню та розвитку творчої особистості, спроможної повноцінно реалізуватись в житті. Одним із кроків підвищення ефективності уроків  є впровадження разом із традиційними методами навчання інноваційних технологій.
Розвивати креативність учня, тоб­то ті розумові здібності, що не­обхідні для успішного навчання в школі, означає розвивати: пам'ять, увагу; образне мислення; логічне мислення; творчі здібності, фантазію, уяву; конструктивне мислення.
Для досягнення мети потрібно застосовувати як класичні, так і сучасні методи і прийоми, як от прийоми «летбук» та «пантбук». Слайд 4
Використання пантбука урізноманітнить роботу на уроці та полегшує запам’ятовування і збільшує обсяг пам`яті шляхом утворення штучних асоціацій.
У таких завданнях проглядається принцип запам’ятовування за допомогою візуалізації: спочатку потрібно знайти відповідь, потім трансформувати її в алегоричний образ, а це означає обдумати і підібрати асоціації, тоді записати відповідь – зафіксувати в пам’яті
Слайд 5 Учні отримують картки, вклеюють у зошит і вписують основні здобутки і знання. Використовувати  можна на будь – якому етапі уроку:
На початку уроку  провести рефлексію, щоб діти під час уроку аналізували свої відчуття і враження.
Пропоную і вам, взяти жовтий стікер та написати на ньому «Мене вразило», блакитний «Мене порадувало» та червоний «Мене змусило замислитись». І протягом семінару фіксувати свої думки.
Слайд 6 Під час основної частини уроку. Пояснення нового матеріалу.
Написати   на верхніх папірцях пункти плану, на кожному етапі заповнити новий квадрат. Ось для прикладу вам демонстраційний матеріал для дітей .
Слайд 7 А також як Перевірочну роботу, для узагальнення, перевірки та контролю знань. .Ось вам , як приклад  «природознавство 5 кл» тема явища природи.



Приклади пантбуків тут

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Кривушівський навчально-виховний комплекс Відділ освіти, молоді і спорту Виконавчого комітету Піщанської сільської ради ...