Презентація до виступу
Приклади пантбуків тут
Пантбук, як засіб формування
креативної особистості учнів
Слайд1 Сьогодні модною, цікавою і ефективною є
мнемотехніка – сукупність спеціальних
прийомів і способів, що полегшують запам’ятовування і збільшують обсяг пам’яті
шляхом утворення штучних асоціацій. (як і, до речі, лепбуки, пантбуки,
кроссенси, стіна слів, кубик Блума тощо) Слайд
2
Проблема розвитку креативності учнів є
особливо актуальною у наш час. Адже саме зараз, як ніколи, нашій країні
потрібні люди, здатні приймати нестандартні рішення, які вміють творчо мислити.
Доволі часто навчання зводиться в основному лише до запам'ятовування і
відтворення прийомів дій, типових способів розв'язування завдань. Діти
позбавляються радості відкриття і поступово втрачають здатність до творчості.
Креативне мислення як когнітивний аспект
творчої діяльності є постійним супутником та передумовою гармонійного розвитку
людини впродовж усього її життя, забезпечуючи вміння особистості аналізувати
проблеми, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити пропозиції
прогнозуючого характеру, виявляти та формулювати суперечності, досягати
результату з меншими енерговитратами та більшою радістю.
1. «Креативність» (творча здатність) властива кожній
нормальній людині. Вона так само невід'ємна від людини, як здатність мислити,
говорити і відчувати. При цьому цінність результату творчої діяльності не має
особливого значення, головне, щоб результат був новим і значущим для самого
«творця». Самостійне, оригінальне рішення школярем завдання, повинне
бути творчим актом, а самого його слід оцінювати як творчу
особистість. Слайд 3
«Усіма можливими способами треба
запалювати в дітях палке прагнення до знань і до учіння. Прагнення до учіння
збуджується самими навчальними предметами, методами навчання» - так говорив
видатний чеський педагог Я. Коменський.
Модернізація навчально-виховного
процесу на сучасному етапі сприяє формуванню та розвитку творчої особистості,
спроможної повноцінно реалізуватись в житті. Одним із кроків підвищення
ефективності уроків є впровадження разом
із традиційними методами навчання інноваційних технологій.
Розвивати креативність учня, тобто
ті розумові здібності, що необхідні для успішного навчання в школі, означає
розвивати: пам'ять, увагу; образне мислення; логічне мислення; творчі
здібності, фантазію, уяву; конструктивне мислення.
Для досягнення мети потрібно
застосовувати як класичні, так і сучасні методи і прийоми, як от прийоми «летбук»
та «пантбук». Слайд 4
Використання пантбука урізноманітнить
роботу на уроці та полегшує запам’ятовування і збільшує обсяг пам`яті шляхом
утворення штучних асоціацій.
У таких завданнях проглядається принцип запам’ятовування за допомогою візуалізації: спочатку потрібно знайти відповідь, потім трансформувати її в алегоричний образ, а це означає обдумати і підібрати асоціації, тоді записати відповідь – зафіксувати в пам’яті
У таких завданнях проглядається принцип запам’ятовування за допомогою візуалізації: спочатку потрібно знайти відповідь, потім трансформувати її в алегоричний образ, а це означає обдумати і підібрати асоціації, тоді записати відповідь – зафіксувати в пам’яті
Слайд 5 Учні отримують картки,
вклеюють у зошит і вписують основні здобутки і знання. Використовувати можна на будь – якому етапі уроку:
На початку уроку провести рефлексію, щоб діти під час уроку
аналізували свої відчуття і враження.
Пропоную і вам, взяти жовтий стікер та
написати на ньому «Мене вразило», блакитний «Мене порадувало» та червоний «Мене
змусило замислитись». І протягом семінару фіксувати свої думки.
Слайд 6 Під час основної частини уроку. Пояснення нового матеріалу.
Написати на верхніх папірцях пункти плану, на кожному етапі заповнити новий квадрат. Ось для прикладу вам демонстраційний матеріал для дітей .
Слайд 6 Під час основної частини уроку. Пояснення нового матеріалу.
Написати на верхніх папірцях пункти плану, на кожному етапі заповнити новий квадрат. Ось для прикладу вам демонстраційний матеріал для дітей .
Слайд 7 А також як Перевірочну роботу, для узагальнення,
перевірки та контролю знань. .Ось вам , як приклад «природознавство 5 кл» тема явища природи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий