суббота, 1 апреля 2017 г.

Тренінг на тему: “ІЩЕ РАЗ ПРО СНІД”

Тренінг на тему: “ІЩЕ РАЗ ПРО СНІД”

Мета: розуміння дітьми понять «ВІЛ-інфекція», «СНІД», шляхів їх поширення, способів і засобів профілактики; формування в учнів практичний навичок, які навчать їх відмовлятися від пропозицій, пов’язаних із ризиком інфікування ВІЛ; виховання толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих:

Обладнання маркери, ручки, аркуші паперу А4, А1, різнокольорові стікери, кольоровий папір, скотч, ножиці, бейджі, плакат із темою та метою заняття, плакат «Наші правила», стікери у формі замочків, плакат «Очікування» із зображенням скриньки, стікери у формі ключиків, 2 картки до вправи «Міфи і факти про ВІЛ, СНІД», 3 картки для розшифрування абревіатур ВІЛ, СНІД, художні замальовки «Як ВІЛ-інфекція не передається»
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 1.  Привітання
Доброго дня всім присутнім! Доброго всім здоров’я!
Так, доброго всім здоров’я. Його не купити в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, ним не переймаєшся. На жаль, часто починаєш цінувати тільки тоді, коли втрачаєш. Тоді й переосмислюєш життєві цінності.
2.   Вправа-знайомство «Не хочу хвались, але я…»
Шановні учасники тренінгу, пропоную вам виконати вправу «Незакінчене речення». Кожен із вас має продовжити фразу «Не хочу хвалитись, але я…» («Не хочу хвалитись, але я товариська людина»).
Скільки цікавого й нового ми дізналися один про одного.
3.   Повторення  
Перш ніж розпочати тренінгове заняття, давайте повторимо правила, які були прийняті нами на початку наших занять (проговорюємо й записуємо на плакаті маркером): 1. Не перебивати.
Поважати особисте життя.
Бути доброзичливими.
Зберігати конфіденційність.
Бути толерантними.
Не вигукувати.
Не «спати» й бути активним.
Працювати в колі.
Дискутувати, а не сваритися.
Правило піднятої руки.
Для чого ми виконували цю вправу? (Це сприяє формуванню в учасників почуття відповідальності за результати, що досягаються під час роботи групи.)
II.    МОТИВАЦІЯ
1. Вправа «Очікування»
Протягом нашого з вами спілкування звучала пісня. Скажіть, що це за пісня? І хто її виконує?І чим вона пов’язана з темою сьогоднішнього тренінгу?
Можливо ви звернули увагу що на нашій дошці висить карта України. За шість місяців 2016 року в Україні було зареєстровано 7 612 нових випадки ВІЛ-інфекції (з них 1 365 дітей до 14 років). Всього з 1987 року в Україні офіційно зареєстровано 287 970 нових випадків ВІЛ-інфекції, від СНІДу в Україні померло 39 887 осіб. Найбільш ураженими ВІЛ-інфекцією регіонами є Дніпропетровська, Донецька, Київська, Миколаївська й Одеська області, а також Київ. На нашій рідній Полтавській землі 3200 чоловік хворих на СНІД.
А зараз напишіть на цих папірцях (у вигляді стрічки- що є символом толерантного відношення до ВІЛ-інфікованих ), чого саме ви чекаєте від сьогоднішнього тренінгового заняття. Наприклад: «Від сьогоднішнього заняття я очікую, що допоможу вам зберегти здоров’я». (Діти озвучують свої очікування та вішають на плакат із зображенням скриньки. Вимовляння очікування вимагає більшої відповідальності, ніж мовчазний запис.) Сподіваюся, що наші очікування здійсняться.

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ
Тема досить часто присутня в нашому щоденному житті. Зустрічаємо її в газетах і журналах, її обговорюють у телепрограмах і передають у випусках новин, вона з’являється в розмовах із друзями та колегами на роботі.
IV.     ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ІНФОРМАЦІЄЮ ТА ЇЇ ЗАСВОЄННЯ
1.   Робота з поняттями
Ви вже не одноразово чули про ВІЛ та СНІД. На дошці висять абревіатури найголовніших понять сьогоднішнього уроку. Давайте їх розшифруєм.
ВІЛ — вірус, імунодефіциту, людини. (Інфекційне захворювання, що спричиняється вірусом, який руйнує імунну систему людини.)
ІПСШ — інфекції, що передаються, статевим, шляхом. (Захворювання, що поширюються під час статевих контактів з інфікованими людьми.)
СНІД — синдром, набутого, імунодефіциту. (Кінцева стадія ВІЛ-інфекції, що виникає внаслідок імунного дефіциту. Невиліковне смертельне захворювання.)
2. «Мозковий штурм»
– Які шляхи передачі вірусу вам відомі? (Усі варіанти відповідей занотовуються на великому аркуші паперу та кріпляться на дошку.)
У вас на партах лежать малюнки, розгляньте їх і визначіть чи можливо в даний спосіб заразитись ВІЛ?
Вправа «Ситуації ризику» 
    Учасники діляться на три групи . Кожна група одержує по 2 ситуації. Обговорюють ступінь ризику  і запропонуйте свій варіант поведінки у певній ситуації.
    Перша група

1.Твоя найкраща подруга зробила татуювання й підбиває тебе (у неї залишилася голка і фарба). Але попередила: якщо відмовиш, ваші дружбі край.
2.    Ви з подругою завжди плавали в басейні. Потім довідалися, що там займалися ВІЛ-інфіковані. Чи є ризик зараження?
    Друга група
1.    У парку є фонтанчик для питної води. А ви відчуваєте спрагу. Чи можлива передача через нього ВІЛ-інфекції?
2.На вечірці вам пропонують спробувати наркотик, від якого ти, як кажуть, одержиш велике задоволення. Кількість шприців менша, ніж кількість охочих. Тому комусь доведеться скористатися зужитим шприцом.
   Третя група
    1.На прийомі в лікаря вам пропонують зробити щеплення простерилізованим шприцом (одноразові закінчилися). Ваші дії. Чи є ризик заразитися?
    2.Ви завжди купували пресу в тому самому кіоску, але довідалися, що продавець – ВІЛ-інфікований. Чи є ризик заразитися? Чи купуватимете ви й надалі газети в цьому кіоску?

 4.   Повідомлення «Лікування ВІЛ-інфекції»
На сьогодні не існує ліків, які б вилікували ВІЛ-інфекцію, як немає і вакцини, що охороняє від зараження ВІЛ, СНІД.
Хоча періодично з’являються публікації «вперше досягли успіху», однак отримана вакцина від СНІДу демонструє часткову ефективність.
Тому єдиним методом боротьби з ВІЛ, СНІД є профілактика.
Державні органи здійснюють контроль за донорською кровю, забезпечують дотримання заходів безпеки у лікарнях для уникнення інфікування через нестерильні інструманти,навіть роздають презервативи,що уберегти молодь від цієї страшної хвороби. Але це все лише маленька крапля в морі.Тому, що все в наших руках.
А поки, що всі ми живемо сьогодні й ви повинні добре знати шляхи передачі цього небезпечного захворювання з тим, щоб захистити себе.
Адже якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника — ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе — можливо, ти виграєш. Якщо знаєш і себе, і супротивника — перемога буде на твоєму боці.
Руханка «Автограф»
        Мета: показати швидкість поширення ВІЛ-інфекції, а отже, і необхідність знання учнями шляхів зараження й методів захисту від ВІЛ. 
Учасникам роздають аркуші. За 1 хв кожен повинен зібрати на них якнайбільше автографів.
    Потім учасники шукають на своєму аркуші крапку (той, хто взяв автограф носія цієї інфекції), повідомляйте, що вони теж «інфіковані».
    Висновок: так само швидко поширюються ВІЛ та інші ІПСШ, якщо люди не захищаються від них.
    Потім необхідно запитати, в кого з «інфікованих» був зелений (рожевий) аркуш. Їм повідомляють, що їм поталанило. Вони вміло захищалися від інфекцій і тому не заразилися.
Ми з вами говорили, що найнебезпечніша людина, та, яка не знає свого статусу. Давайте з вами разом розробимо "формулу індивідуального захисту".
         Утримання - відсутність сексуальних контактів
         Вірність - взаємна вірність неінфікованих статевих партнерів.
         Презервативи - необхідність використання щоразу, коли вам не відомий ВІЛ-статус ваш або партнера
         Стерильність - уникання користування нестерильними медичними чи косметичними інструментами
Вправа «Міфи і факти про ВІЛ, СНІД»
А тепер перевіримо, що ви знаєте про СНІД і шляхи його попередження.
Кожному з вас я роздала по дві картки: на одній написано слово «факт», а на другій — «міф». Якщо інформація або твердження, які я буду читати, вам здаються правильними, ви показуєте картку зі словом «факт», якщо ж ні — «міф». Даєте пояснення такому своєму вибору.
ВІЛ — це вірус, що викликає СНІД.
Можна заразитися ВІЛ, випивши зі склянки, якою користувався ВІЛ-інфікований.
ВІЛ передається через дружній поцілунок.
Можна заразитися ВІЛ при переливанні неперевіреної крові.
Людина — носій ВІЛ — може заразити свого статевого партнера.
Уживання алкоголю може підвищити ризик зараження ВІЛ.
Комарі можуть бути переносниками ВІЛ.
Використання одноразових шприців може захистити від ВІЛ, СНІДу.
Використання латексних презервативів під час статевого контакту може зменшити ризик зараження ВІЛ.
Можна заразитися ВІЛ через користування спільним туалетом.
Більшість людей, інфікованих ВІЛ, становлять загрозу для суспільства.
ВІЛ   —   кінцева   стадія   захворювання   на СНІД.
СНІД — це респіраторна хвороба (застуда).
Молодці! Добре засвоїли цю тему!
Необхідно пам’ятати, що будь-яка людина має однаковий ризик заразитися вірусом імунодефіциту. На сьогодні ВІЛ, СНІД не зважає на такі традиційні кордони, як статева незалежність, сексуальні вподобання, спосіб життя, соціальний статус чи расу. Усі ми рівні перед ризиком бути враженими ВІЛ-інфекцією, і тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, нашої поведінки залежить наше здоров’я.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ
Тест перевірка "Чи можу я вважати себе відповідальною людиною
Адже тільки ті, хто здатний взяти на себе відповідальність, можуть зупинити епідеміюВІЛ\ СНІДу
Зарахуй собі за кожну відповідь
Так - 3 бали
? - 1 бал
Ні - 0 балів
1.     Я дбаю про своє здоровя (напр., не палю, не вживаю алкоголь , наркотики)
2.     Я знаю як передається ВІЛ/ІПСШ і як захиститися від інфікування.
3.     Я не матиму сексуальних стосунків на даному етапі свого життя
4.     Якщо я захворію і потребуватиму інєкцій, я користуватимусь тільки одноразовими шприцами.
5.     Коли я буду готовий (-а) до інтимних стосунків, прийму рішення про використання презерватива.
6.     Коли я буду готовий (-а) до інтимних стосунків, матиму лише одного сексуального партнера
7.     Якби я був(-ла) інфікований (-а) ВІЛ або ІПСШ, то розповів (-а)про це своїм батькам
8.     Я не користуюсь нестерильними інструментами для пірсингу, татуажу тощо.
9.     Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо я або мій чоловік (дружина) ВІЛ-позитивний (-а)
10.    Якщо потраплю у ризиковану ситуацію, я пройду тестування на ВІЛ.
11.    Якщо дізнаюсь, що мій шкільний друг чи сусід ВІЛ-позитивний, я збережу дружбу з ним.
12.    Я одразу звернусь по допомогу в разі підозри на ВІЛ чи ІПСШ.
________+_______+_________=__________ (сумарний результат)
33-36 балів    -ви дуже відповідальний (а-)
30-33 бали    - ви досить відповідальний (а-)
27-29 балів    - ви певною мірою відповідальний (-а)
24-26 балів    - ви не зовсім відповідальний (-а)
0-24 бали      - ВИ НАДТО РИЗИКУЄТЕ!

Я думаю, що провівши це заняття, та ще раз детально обговоривши таку хвилюючу тему, як СНІД, ви тепер знаєте, як вберегти себе від цієї хвороби.
Вправа «Емоційний ланцюжок»
Тепер станьте всі в коло, покладіть ліву руку на плече сусіда й по черзі один за одним подякуйте сусідові за гарну роботу, позитивні емоції, висловіть побажання.
Дякую всім вам за співпрацю та активність!
Запам’ятайте, любі діти, милі, Як буде на душі, так буде і на тілі. Тому з хорошими словами подружіть, Веселими та добрими живіть!
Здорові діти — й нація здорова, Багата Україна і чудова! Тож, діти, ви здоровими ростіть, В майбутнє добрими ідіть!
Дякую! І до зустрічі на наступному тренінговому занятті!





Комментариев нет:

Отправить комментарий

Кривушівський навчально-виховний комплекс Відділ освіти, молоді і спорту Виконавчого комітету Піщанської сільської ради ...